Monday, March 8, 2010

PTCM nak saman forum cari.com

Pengarang: adminkrsnptcm
Tarikh: Thu Apr 3, 2008 5:44 pm
Tajuk: FORUM HARAM CARI.COM

Suatuaduan Polis telah dibuat oleh PTCM pada 26-03-2008 di Balai PolisCheras, Kuala Lumpur berthabit suatu forum haram yang dikendalikan olehsebuah syarikat yang telah dikenal pasti diNegeri Selangor.

Syarikat berkenaan mengelolakan suatu Laman yang dikenali sebagaiCari.com yang mana mereka menggunakan persword rahsia dan hanya bolehdi lalui oleh mereka yang di pilih sebagai Forumer mereka atas satumuslihat bagi tujuan mengada-adakan benda yang tiada relevan dan usahauntuk menghina dan memecah-belahkan PTCM.

Ketua Turus Umum PTCM, Dato?Munsyi Muslim Bin Yacob menyeru semuaanggota supaya tidak terperangkap dengan perminanan kotor pihak-pihakyang dengkia dengan usaha-usaha murni PTCM dengan cara merekamempertikai kredibiliti PTCM. Kita sudah mengenal-pasti dalang tersebutdan tindakan undang-undang sedang diambil terhadap mereka.

Dalang tersebut ada diantaranya mungkin mereka yang telah terlucutkeanggotaannya Daripada PTCM dan ada juga dikalangan anggota pasukankeselamatan lain yang sengaja cari pasal. Mereka ini mungkin diupahuntuk memburuk-burukkan PTCM dan darim apa yang kita ketahui merekacuba menghasut, melaga-lagakan anggota, menanam sikap benci danmemfitnah. Mereka juga didapati untuk membandingkan PTCM dengan PasukanPolis dan Tentera dengan merendah-rendahkan kemampuan dan hak PTCMdalam menjalankan kegiatan-kegiatannya.

Mereka ini di memang tidak ada knowledge dalam PTCM dan tidak mempunyaifakta undang-undang dan banyak berdolak-dalih. PTCM telah meminta pihakberkuasa untuk membatalkan dan mengharamkan ruangan forum tersebut danakan mengambil tindakan secara jenayah dan sivil dan akan menuntutganti rugi sebanyak RM10 Juta. Pihak peguam sedang mengkaji tindakantersebut.

http://www.krsn-ptcm.org.my/krsn ... ouncement&id=17

No comments: