Monday, March 8, 2010

Tiga anggota Pasukan Tindakan Cemas didakwa menyamun

Cerita ini adalah dari mStar Online (http://mstar.com.my)
URL: http://mstar.com.my//2008/3/13/TERKINI/Mutakhir/Tiga_anggota_Pasukan_Tindakan_Cemas_didakwa_menyamun&sec=mstar_berita

__________________________________________________________________________






KUALA LUMPUR: Tiga anggota Pasukan Tindakan Cemas mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen di sini hari ini terhadap tuduhan menyamar sebagai polis.



Surenthiran Velayuthan 17, Lim Meng Seen, 32, dan Fong Chee Yee, 32, didakwa melakukan kesalahan itu ketika meminta dua pekerja kilang warga Bangladesh menyerahkan pasport mereka di Blok A36 Happy Court, Taman Kepong di sini, kirakira 2.40 pagi pada 8 Mac lepas.



Mereka didakwa mengikut Seksyen 170 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara maksimum dua tahun atau denda, atau keduaduanya jika sabit kesalahan.



Ketiga-tiga mereka turut didakwa menyamun wang tunai RM1,250 dan sebuah telefon bimbit daripada dua rakyat Bangladesh itu, Shahadat Hossain dan Roman Mian, di tempat dan waktu yang sama.



Mereka didakwa mengikut Seksyen 395 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara maksimum 20 tahun dan juga sebat jika sabit kesalahan.



Surenthiran dan Lim turut menghadapi tuduhan menyamar sebagai anggota polis serta dituduh menyamun wang tunai RM200 daripada dua warganegara Bangladesh yang lain pada 2 pagi di kawasan perumahan yang sama pada 8 Mac lepas.



Kedua-dua mereka didakwa mengikut Seksyen 395 Kanun Keseksaan bagi tuduhan menyamun itu dan Seksyen 170 Kanun Keseksaan bagi tuduhan menyamar.



Hakim Fathiyah Idris menetapkan wang jaminan sebanyak RM8,000 bagi setiap tertuduh dengan seorang penjamin dan menetapkan 14 April untuk mereka melantik peguam.



Pendakwaan dijalankan oleh Timbalan Pendakwa Raya Ahmad Fuad Othman. BERNAMA



__________________________________________________________________________
mStar Online
http://mstar.com.my

Copyright © 1995-2010 Star Publications (Malaysia) Bhd. All rights reserved. Reproduction in whole or in part in any form or medium without express written permission of Star Publications is prohibited.

No comments: